Rodinná poradna Tábor

RPT

Adresa
Vančurova 2904, Tábor 39002
(2. patro)

mob.: 733 154 865
email: rodinnaporadna@tabor.charita.cz

Provozní doba
Pondělí     07:30 - 12:00   12:30 - 15:30
Úterý         08:00 - 12:00   12:30 - 16:30
Středa       08:00 - 12:00   12:30 - 15:30 
Čtvrtek      07:30 - 12:00   12:30 - 15:30
Pátek         07:30 - 12:00   12:30 - 15:30 

 

Poslání

Posláním rodinné poradny je poskytování odborné pomoci a podpory rodinám (či jednotlivým členům rodiny) při řešení náročných situací, které mohou v rodinném životě nastat. Rodinná poradna nabízí odborné sociální poradenství a psychologické poradenství.

Poradna nabízí klientům bezpečný prostor ke sdílení náročné situace a vyjádření vlastních emocí. Informace a nástroje přínosné pro řešení náročné situace a podporu ke zvládnutí této situace.

S čím vám můžeme pomoci

  • Se zlepšením vztahů mezi členy rodiny – partnery, rodiči a dětmi, rodiči a prarodiči či dalšími rodinnými příslušníky.
  • S podporou rodin ohrožených rozpadem manželského či partnerského vztahu – například při krizi způsobené problémy v komunikaci, neporozuměním, rozdílnými očekáváními nebo nevěrou.
  • Se zvládáním těžkostí ve výchově – například při častých konfliktech mezi rodiči a dětmi, nastavování hranic a pravidel, řešení problémů s agresivitou, vzdorem nebo uzavřeností dítěte, vztahových problémech mezi sourozenci.
  • S nastavením dohod v případě neshod – ohledně výchovy dětí, rozdělení péče o děti nebo rozdílných představ o financích a hospodaření apod.
  • Se zvládáním rozvodových a porozvodových potíží a s minimalizací negativního dopadu těchto změn na děti a dospívající – pomáháme s podáním žádosti o rozvod, návrhem na úpravu péče o děti a řešením dalších situací, které mohou mít negativní dopad na děti (např. nový partner rodiče, narození nevlastního sourozence).
  • Se zvládáním krizí– například při nemoci, úrazu, ztrátě zaměstnání, změně finančního stavu, rozchodu, rozvodu nebo úmrtí blízké osoby.
  • S problematikou dětí či dospívajících ohrožených – například fyzickým nebo psychickým násilím, zanedbáváním péče, nadměrným tlakem na výkon, rozvodovou situací rodičů, konflikty v rodině, závislostmi v rodině, sebepoškozováním či psychickými obtížemi, jako jsou úzkosti nebo dlouhodobá emoční nepohoda spojená s rodinným prostředím.

Cílová skupina

Nejobecnější cílovou skupinou jsou rodiny s dětmi žijící na území města Tábor a v jeho okolí (okres Tábor). Klientem zařízení potom mohou být rodiny nebo jednotliví členové (manželé, exmanželé, partneři, děti a dospívající), kteří vnímají svou životní situaci ve vztahu k partnerským, rodinným, mezilidským vztahům či osobním otázkám jako neuspokojivou a nedaří se jim ji vyřešit vlastními silami. Nacházejí se tedy v nepříznivé životní situaci.

Děti do 15 let mohou služby využívat pouze se souhlasem zákonného zástupce, případně pěstounů.

Uzavírání smlouvy o poskytování sociální služby

Smlouva se zájemcem o službu je vždy uzavírána ústní formou v kanceláři, kde probíhalo jednání se zájemcem o službu. Zájemce o službu je informován o druhu sociální služby a způsobu jejího poskytování.

Dále jsou při uzavírání smlouvy předávány tyto informace:

  • Rozsah poskytované služby – informace o možnostech sociální služby a o způsobu poskytování sociální služby. Klientům jsou předány informace, v čem všem mu může sociální služba pomoci a popsáno individuální plánování s rodinou.
  • Místo a čas dostupnosti služby – klientům je předán leták, ve kterém je uvedena provozní doba poradny. Pokud je k naplnění cíle klienta potřeba více schůzek domluví pracovník s klientem přesný čas a termín.
  • Bezplatnost – klienti jsou informováni o tom, že všechny služby mu budou poskytovány zdarma.
  • Dodržování pravidel – klienti jsou informováni o pravidlech, která je potřeba během poskytování služby dodržovat, především dodržování termínů sjednaných konzultací, nutnost zdržet se agresivních a vulgárních projevů vůči pracovníkovi
  • Výpovědní lhůty a důvody – klienti jsou informováni o možnosti kdykoli ukončit spolupráci se službou a rovněž o tom, že pokud nebudou dodržovat pravidla, která byla ujednána, může pracovník poradny službu ukončit.

Poradenství je důvěrné a bezplatné. Na přání můžete naše služby využít i anonymně. Mezi další zásady, které u nás můžete očekávat patří respekt, nestrannost pracovníka a individuální přístup. 

Rodinnou poradnu Tábor podporují:

Jihočeský kraj

Město Tábor

 

Kontaktujte nás