Klokotská 114, Tábor 390 01
Kontakt:
Telefon: +420 381 255 999
E-mail: WnEs-ei6LTGkS~h4YanBZd54Ys
Posláním centra Auritus je poskytování odborných sociálních a adiktologických služeb osobám ohroženým závislostí, osobám závislým na nelegálních návykových látkách a alkoholu, osobám ohroženým nelátkovými závislostmi a jejich rodinným příslušníkům, partnerům a blízkým osobám.
Cílem služeb je poskytnout klientům i jejich blízkým osobám bezpečné a přijímající prostředí, pomoc a podporu při řešení jejich aktuálních problémů a umožnit jim v maximální možné míře vést a rozvíjet běžný způsob života. Poskytované služby snižují zdravotní a sociální rizika užívání návykových látek a jejich důsledky, umožňují klientům hledat přijatelné cesty ke změně dosavadního způsobu života, motivují klienty k životu bez návykových látek.
Pro uživatele/ experimentátory/ hráče poskytujeme adiktologické služby v těchto oblastech
- Nízkoprahové služby (hygiena, potraviny, ošacení, výměný program)
- Poradenství
- Sociální práce
- Krizová intervence
- Ambulantní léčba (drogy, gambling)
- Zprostředkování substituční léčby
- Ambulantní doléčování
- Informace o drogách
- Pracovní programy
- Zprostředkování léčby
Principy práce
- Odbornost – poskytujeme registrované sociální služby a certifikované adiktologické služby
- Individuální přístup ke klientům a respektování jejich potřeb – poskytujeme uživatelům služby, které aktuálně reagují na jejich potřeby a snažíme se zohlednit jejich možnosti, schopnosti a odpovědnost za vlastní rozhodnutí
- Veřejný přístup – veškeré služby centra Auritus jsou poskytovány všem klientům bez ohledu na věk, pohlaví, rasu, politické přesvědčení, náboženské vyznání, společenské postavení, psychický a fyzický stav a socioekonomické možnosti
- Nízkoprahovost – snadná dostupnost pro všechny klienty cílové skupiny
- Bezplatnost – všechny služby centra Auritus jsou poskytovány zdarma
- Anonymita – služby poskytujeme anonymně jak klientům, tak i rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám
- Ochrana práv klientů – v rámci poskytování sociálních služeb vytváříme takové podmínky, které klientům umožní naplňovat svá lidská a občanská práva
Práva klientů
- Každý klient má právo uznávání své jedinečnosti, bez ohledu na svůj původ, etnickou příslušnost, mateřský jazyk, druh užívané drogy, věk, zdravotní stav, sexuální orientaci, ekonomickou situaci, náboženské či politické přesvědčení a bez ohledu na to, jak se podílí na životě celé společnosti.
- Klient má právo být respektován jako rovnocenný partner se všemi občanskými právy a povinnostmi, včetně jeho odpovědnosti za své zdraví.
- Klient má právo na ochranu své důstojnosti, na respekt, bezpečí a dodržování lidských práv.
- Klient není diskriminován, má právo na soukromí a důvěrnost svých sdělení. Veškerá data a informace týkající se klienta jsou shromažďována, zpracovávána a uchovávána v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, který upravuje zpracování osobních údajů podle nařízení evropského parlamentu a Rady EU č. 2016/679 ze dne 27 .4. 2016 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů (GDPR). Žádnou informaci o klientovi zařízení neposkytuje bez jeho písemného souhlasu.(Týká se i doporučení do léčeben) Výjimkou jsou pouze situace obsažené v zákonech ČR (viz právní odpovědnost).
- Klient má právo seznámit se se způsobem vedení dokumentace o své osobě v zařízení. Podepisuje souhlas a dohodu o ochraně osobních údajů. S vedením své dokumentace je v případě zájmu seznámen přiměřeným způsobem.
- Klient má právo na informace o formě, obsahu, délce a pravidlech poskytované služby a případných sankcích. Má právo přerušit využívání služeb, a při ukončení služeb je mu podle možností nabídnuta návazná služba.
- Klient má právo rozhodovat o svém životě, spolupodílí se na řešení své situace, vždy je seznámen s návrhem dalšího postupu a rozhoduje o jeho realizaci.
- Každý klient má nárok na stížnost. Stížnost může mít formu ústní nebo písemnou. Ústní formou si může stěžovat každému z pracovníků, který buď vyřeší stížnost přímo na místě, nebo je předmětem provozní porady či supervizního setkání. Písemné stížnosti řeší vedoucí programu v rámci pracovních porad a supervizí společně s celým týmem, výstup z jednání je pak sdělen klientovi ústní formou - na jeho žádost výjimečně i písemnou formou.
- V kontaktní místnosti je volně k dispozici kniha přání a stížností.
- Klient má právo nebýt zneužíván ze strany pracovníka po stránce ekonomické, sociální a sexuální
- Klient má právo na poskytování služeb pracovníky s odpovídající kvalifikací
Popis mechanismu vyřizování stížností:
Uživatel služby může vyjádřit:
- stížnost – vše, co mu vadí, co se mu nelíbí
- připomínku, námět – co mu ve službě chybí, co by se dalo zlepšit
Uživatel služby má právo vyjádřit se:
- ke službě, kterou vnímá jako porušující lidská práva a důstojnost
- ke způsobu či kvalitě poskytované služby
- k chování ostatních uživatelů služby
- k organizačním a provozním záležitostem
- k materiálnímu vybavení programu
- k řešení stížností
Stěžovat si a podávat připomínky mohou:
- uživatel služby (klient)
- rodinní příslušníci uživatelů a osoby jim blízké
- jakýkoliv občan
- kontrolní a inspekční orgány
- organizace zabývající se ochranou lidských práv
Forma podání stížnosti a připomínek:
Stížnosti a připomínky mohou být podány anonymně i neanonymně těmito způsoby:
- písemně na adresu: Charita Tábor, Klokotská 114, 390 01 Tábor
- písemně předány jakémukoliv pracovníkovi programu
- písemně (i anonymně) do knihy stížností a připomínek
- e-mailem na adresu auritus@tabor.charita.cz.cz
- telefonicky na tel. čísle: 381 255 999
- ústně jakémukoliv pracovníkovi programu
Forma řešení stížnosti a připomínek
- písemně na adresu stěžovatele (zápis do knihy stížností, projednání na poradě, odeslání stěžovateli)
- písemná odpověď do knihy stížností
- e-mailem (zápis do knihy stížností, projednání na poradě, odeslání odpovědi stěžovateli)
- telefonicky (učiněn zápis do knihy stížností, projednání na poradě, do 30 dnů odpověď – formou, na které jsme se s klientem předem domluvili)
- ústně (učiněn zápis do knihy stížností, projednání na poradě, do 30 dnů odpověď – formou, na které jsme se s klientem předem domluvili)
Způsob a termín řešení:
Stížnosti řeší vedoucí zařízení. Stěžovateli bude předáno vyjádření k podané stížnosti (forma viz.výše) nejdéle do 30 dnů od jejího obdržení. Stížnosti na vedoucího zařízení řeší ředitel Charity Tábor (v tomto případě je nutno stížnost podat písemně nebo e-mailem na reditel@tabor.charita.cz).
Připomínky a náměty budou projednány buď individuálně, nebo na poradě, případně supervizi
Odvolání:
V případě nespokojenosti s řešením stížnosti vedoucího je možno se písemně odvolat k řediteli Charity Tábor, v případě nespokojenosti s řešením stížnosti ředitele Charity Tábor, je odvolacím orgánem ředitel DCH České Budějovice. Tyto subjekty odvolání nebo stížnost prošetří a oznámí do 30 dnů písemně stěžovateli výsledek.
S možností podat stížnost je klient seznámen při podpisu Dohody o poskytování služeb.
Popis mechanismu vyřizování stížností -– pracovníci:
Každý pracovník má právo otevřeně řešit problémy či stížnosti, související s výkonem jeho práce nebo se vztahy na pracovišti. Má možnost společného řešení na poradě či supervizním setkání, nebo individuálně s kolegy či vedoucím pracovníkem.
Stížnosti na jednání vedoucího pracovníka jsou řešeny ředitelem Charity Tábor, případné stížnosti na ředitele Charity Tábor pak v rámci Diecézní charity České Budějovice.
Stížnosti podané písemnou formou budou vyřízeny nejpozději do 30 dnů od podání opět písemnou formou.